בארבע השנים האחרונות הצליח שוק בתי הקפה בישראל לצמוח בסדר גודל של 35% ולגלגל 3.5 מיליארד שקל בשנה, וזאת על אף שהסיכונים העסקיים במקרה זה גדולים פי שלושה מהממוצע בשוק. בתי הקפה של היום, הם כבר ממזמן לא מהווים מקום נחמד בו ניתן לשתות קפה בלבד אלא מתאפיינים בשפע של גימיקים ותפריטים יצירתיים, כל אחד לפי העדפותיו. בתרבות הפנאי של ישראל ניתן להבחין כיצד בתי הקפה תפסו את גולת הכותרת ולראייה ניתן לראות כיצד הגיל הממוצע לשתיית קפה ירד ל- 15 והצריכה עלתה לכ- 4.5 ק"ג.
האם כדאי לפתוח בית קפה בשיטת זכיינות?
טרם הקמת עסק של בית קפה, אחת ההחלטות החשובות שיש צורך להכריע בה נעוצה בשאלה האם כדאי לבצע זאת על ידי קניית זיכיון לבית קפה כחלק מרשת מוכרת או לחלופין לבצע זאת בצורה עצמאית. מתוך דוח דן אנד ברדסטריט עולה שבתי קפה בזכיינות אינם כוללים סיכונים גבוהים, היקף המכירות החודשי שלהם ביחס לבתי קפה בודדים גדול כמעט פי שניים, והרבה יותר קל להם ברמת ענייני המנהלה דוגמת השגה של רישיונות למען הפעלת בתי עסק בתחום המזון.
חסרונות במסגרת קנייה של זיכיון לבתי קפה
אולם מנגד לא ניתן להתעלם מדמי הזכיינות. קניית זיכיון לבית קפה מרשתות מוכרות כרוך בתשלום חד פעמים של לא פחות מחמישים אלף דולר, וזאת טרם ההשקעה בהקמתו של הסניף ולצד גבייה נוספת מצד הרשתות שעומדת על בין חמישה לשישה אחוזים מגובה המחזור של ההכנסות החודשיות. מעבר לכך בעל בית הקפה חייב לרכוש בעצמו את הציוד וחומרי הגלם מהספקים הקבועים, לפי תנאי הזכיינות, נתון שכמעט ולא מאפשר משא ומתן למען שינוי התנאים המסחריים ובפרט שיפורם לטובת רוכש הזיכיון.
מעוניינים לקבל מידע נוסף ומקצועי בכל הנוגע לרמת הכדאיות של קניית זיכיון לבית קפה? היכנסו עוד עתה לפורטל המוביל של הזכיינים בישראל ואנו כבר נספק לכם מגוון עצות והדרכה מלאה על ידי מיטב המומחים בעולם הזכיינות בתחום המזון.